Monday, October 11, 2010

Wat ik niet gebruik - What I don't use





















Een tijd geleden heb ik samen met een aantal forumleden van Hobbydoos een heleboel squares gemaakt voor het Knit-A-Square Project. Het Knit-A-Square Project is een Zuid-Afrikaans project waar men dekens maakt en uitdeelt aan weeskinderen. Deze dekens worden gemaakt van gehaakte of gebreide vierkantjes die van over de hele wereld naar ze toegestuurd worden. Deze week kreeg ik weer een nieuwsbrief en bij het zien van de foto's wilde ik meteen weer een paar sturen. Het is heel makkelijk, je haakt of breit een vierkantje van 20 x 20 cm en stuurt het naar ze op. Als je ze goed opvouwt kunnen er best veel in een envelop, en zijn de verzendkosten niet al te hoog. Heb je dus wol over en weet je niet wat je er mee moet? Dit is een hele mooie bestemming. Meer informatie vind je hier. Kijk wel goed naar de brei-, haak- verzendinstructies voordat je iets opstuurt.

Some time ago I made a lot of squares for the Knit-A-Square Project together with the members of the Dutch forum Hobbydoos. The Knit-A-Square Project is a South-African project where they make blankets to hand out to under aged orphans. These blankets are being made of crocheted or knitted squares that are send to them from all over the world. This week I received the newsletter again and when I saw the pictures I immediately wanted to send some squares again. It's very easy, you just crochet or knit a square of 20 x 20 cm (8" x 8") and you send it to them. If you fold them right, quite an amount of squares can be put in an envelope, and the costs are not very high. So do you have yarn that you don't use? This is a very nice way of using it. More information can be found here. Please don't forget to take notice of the knitting or crochet instructions and check the postal instructions as well before you send anything.

6 comments:

  1. Ook al zo'n goed doel ... Ik haak geregeld vierkanjes voor SIBOL, in Engeland (www.sunshineinternationalblanketsoflove.blogspot.com).
    Leuk, ga eens even kijken!

    Enne, dank je voor je leuke reactie (ik zat zaterdag eindelijk eens achter de pc om te kunnen linken, heb ik vaak geen tijd voor op zaterdag ;-) )!!

    Isolde

    ReplyDelete
  2. Thanks for sharing this information, Annemarie. I didn't know about this organisation, but now I do, and now I can help. :)
    Caz from Never Knew

    ReplyDelete
  3. Dat vind ik toch zo'n ontdekking, al die mensen in blogland die elkaar pakjes sturen of iets voor anderen maken. Ik ben nog aan het leren haken maar ga snel meedoen (als het er een beetje uitziet) ;)
    groetjes, Karin

    ReplyDelete
  4. What a great idea and I love your squares.

    ReplyDelete
  5. Fantastisch die ga ik toevoegen aan mijn charity :)Zo leuk om iets voor een ander te doen zonder daar nou direct wat voor terug te krijgen. En daarbij je hebt zo vaak allerlei wol over waar je niks meer mee doet. Dank je wel voor deze link!

    ReplyDelete
  6. Wat een goed doel! Ik ga daar zeker een keertje wat voor maken.
    Ik ga ook mee doen met de uiltjes voor Tamara. Toch fijn als je met je hobby andere mensen blij kunt maken.

    ReplyDelete